Verrassend verenigingsconcert Jouster Fanfare

JOURE – De Jouster Fanfare organiseerde op zaterdagavond  25 januari weer haar, al bijna, traditionele verenigingsconcert in de Evenementenhal in Joure. Het werd een ronduit verrassende avond met veel publiek. Voor het A-orkest was het alvast een kleine try-out. De muzikanten brachten voor het eerst het verplichte werk ten gehore dat het orkest in maart tijdens het VLAMO Open Fanfarekampioenschap in België zal spelen.

Tijdens het verenigingsconcert, dat in een gemoedelijke sfeer werd gehouden, kwamen alle orkesten die de Fanfare telt ruimschoots aan bod en telkens hoorde je een hoger niveau. Het B- en C-orkest en het schoolorkest staan onder leiding van Harm Bosma. Die haalde met zijn enthousiasme veel uit de talentvolle jonge muzikanten. Vooral het B-orkest liet een heerlijk frisse indruk achter. Voor dit orkest staan spannende weken op het programma. Het B-orkest doet in maart namelijk voor het eerst mee aan het Bondsconcours. Naast prachtige fanfareklanken traden er ook een puike slagwerkgroep en een schitterend saxkwartet op. De avond werd gecompleteerd door een prachtige dansgroep.

De Jouster Fanfare liet met dit verenigingsconcert maar weer eens blijken dat ze een bloeiend orkest is dat voortdurend werkt aan haar toekomst en vernieuwingen niet uit de weg gaat. Het is bovendien opvallend dat bestuur en leden zich door een financieel terugtrekkende gemeente absoluut niet uit het veld laten slaan. Het toporkest speelt goed in op nieuwe ontwikkelingen en haar agenda voor 2020 staat weer bol van de optredens en projecten.